Mammutsalget

Mammutsalget 2024 starter 19. februar

Mammutsalget er det største boksalget i landet

Salget er en årlig begivenhet i bokhandelen hvor leseglade bokkjøpere kan velge blant 800 kvalitetstitler innen et utall kategorier, med over én million bøker tilgjengelig. Hvert år deltar omtrent 60 forlag og omtrent 400 bokhandler.

Mammutsalget bygger på en tradisjon som går over 130 år tilbake. I 1964 ble Mammut-navnet lansert, men ingen vet sikkert hvor navnet kommer fra. I dag tør vi påstå at Mammutsalget er et av Norges mest kjente salg. Salget foregår primært i de fysiske bokhandlene, men det er selvsagt også mulig å kjøpe mammutbøker på bokhandlenes nettsider, hvor du finner både papirbøker, e-bøker og lydbøker.

Salget arrangeres av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen i fellesskap, og deltagelse på Mammut er forbeholdt foreningenes medlemmer.