Mammutsalget er i gang!

07.03.2019

Tirsdag 5. mars gikk startskuddet for årets Mammutsalg. Bokhandlere over hele landet bugner av bøker på årets store boksalg. Utvalget er bredt, og du finner både bestselgere og mer ukjente bøker på årets Mammutsalg.

Stikk innom bokhandelen denne uka – godbitene går først, sier Trine Stensen i Bokhandlerforeningen. Der finner du over 800 forskjellige titler i alle sjangre, til alle aldre – og til billige mammutpriser.

Mammutfavoritter
Barnebøker er populært på Mammutsalget. 4 av 5 titler på topplista av innkjøpte bøker er barnebøker.

1. Amuletten 1, Steinvokteren av Kazu Kibuishi – barnebok
  2. Herman Hule 1, Dinosaurdalen av Kyle Mewburn – barnebok
  3. Selfies, av Jussi Adler-Olsen – krim
  4. Operasjon Mørkemann av Jørn Lier Horst – barnebok
  5. Operasjon Plastpose av Jørn Lier Horst – barnebok

Den mest forhåndsbestilte sakprosaboka er en KlompeLOMPE: strikk året rundt av Hanne A. Hjelmås og Torunn Steinsland.

Den mest forhåndsbestilte romanen er Liv andre har levd av Edvard Hoem.

Det tradisjonelle Mammutsalget er en viktig begivenhet i norske bokhandler. Salget gir lesere over hele landet muligheten til å finne et bredt utvalg av titler i alle sjangre til en rimelig pris. Her er jeg sikker på at alle vil finne noe som faller i smak, sier Kristenn Einarsson i Forleggerforeningen

Populært mangfold
Mammutsalget er det største samlede boksalget i Norge, både i titler, og bokhandler og forlag som er med. Det er et breddesalg og blant de over 800 titlene finner vi både tidligere bestselger og mange skjulte perler av høy kvalitet. På Mammutsalget finner du romaner, krim, dokumentarer, håndarbeidsbøker, språkbøker, barne- og ungdomsbøker og mye, mye mer.

75 prosent kjenner til Mammutsalget (Ipsos 2019)

Fakta om Mammutsalget:

• 1000 titler
  • 70 forlag
  • 270 e-bøker og lydbøker
  • 450 bokhandler

Oversikt over årets titler finnes på:
Mammutsalget egen nettside: www.mammutsalg.com.
Nettversjonen av Mammutkatalogen: https://issuu.com/mammutsalget/docs/01-48_mammut2019_72

Kontaktinfo:
Trine Stensen, administrerende direktør Bokhandlerforeningen, 950 60 117